söndag 26 juli 2009

Gustavsfors med min gamla fiskeklubb


Idag (6/6, 2009) fiskade jag i Gustavsfors med min gamla klubb, Sony Ericssons Sportfiskeförening. Som vanligt var det Robert som trummat ihop gänget, och vid ettsnåret anlände jag till Robban, Florin, Tord, Sven och en varm grill vid Helge å. Robert hade inlett starkt med en pugga på ett haröra och Tord hade tagit "några stycken". Efter inmundigande av korv och lite flugsnack startade vi eftermiddagspasset. Fisket var ganska trögt, men efter någon timme kom jag på den genialiska idén att sätta på en vit jiggfluga. Succén var ett faktum. :-D Regnbågen högg resolut och gick upp och började hoppa direkt. En riktigt kul fight på min klena Scierra #4:a. Efter ytterligare en stunds fiske körde Robert & co. hem. Jag fiskade vidare till sjusnåret, men ett blygsamt hugg var allt som hände. Och så en förbannat massa regn förstås. I morgon blir det fisketävling på Ringsjön i Bosses nya båt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar